eye-share Workflow 15.5 er her
Nettbutikken har fått prioriteringer, produktene flere detaljer, og kredittkorttransaksjonene blir endelig enklere å håndtere. Les videre for å se hva som er nytt.
Legg til spesifikasjonene som betyr noe
Gi varene i nettbutikken et løft. Spesifikasjoner kommer som fra Peppol eller Excel, men nå kan du legge til dine egne på toppen. Lag enkle navn–verdi-felt som vises i nettbutikken, slik at folk ser det som faktisk betyr noe:
- Prioritert vare
- CO₂-fotavtrykk: 2 kg
- Materiale: 100 % resirkulert PET
- Type tjeneste: Installasjon på stedet
- Garanti: 36 måneder
- Størrelse: 30×20×10 cm
Disse ekstra detaljene gjør nettbutikken mer informativ og hjelper ansatte å velge riktig alternativ. Du kan også overstyre verdier som er importert fra Peppol eller Excel når du trenger det.
Fremhev de prioriterte valgene dine
Når du vil styre kjøpene i riktig retning, kan du slå på prioritering i innkjøpsinnstillingene dine. Du definerer en enkel regel, for eksempel at en vare prioriteres når en spesifikasjon inneholder «Prioritert». Per vare kan du også velge om den alltid skal prioriteres, eller om den skal følge nøkkelord-regelen. Prioriterte varer flyttes til toppen av nettbutikken og får et tydelig merke. Det fungerer for både produkter og tjenesteartikler.
Bruk det gjerne til å:
-
løfte frem kontraktsvarer og foretrukne leverandører
-
promotere grønnere alternativer
-
vise interne tjenester (som IT-støtte) før eksterne
Resultatet: raskere valg for ansatte, og mer fokus på det dere vil at de skal kjøpe.
Kredittkorttransaksjoner i Reise og Utleggsmodulene
Kredittkorttransaksjoner flyter nå rett inn i både Reise- og Utleggsmodulene. Ansatte får et varsel når en transaksjon ikke er gjort krav på og kan opprette et utleggskrav med én gang – eller senere. Når de lager et nytt krav, kan ubehandlede transaksjoner legges til automatisk som linjer. De har også en personlig liste for å gå gjennom egne transaksjoner og eventuelt ekskludere det som ikke skal foreslås eller varsles igjen.
Hva er nytt
- Varsling om kredittkorttransaksjoner som ikke er behandlet
- En liste med alle kredittkorttransaksjoner
Hvorfor dette er viktig for de ansatte
Du får et varsel i varslingssenteret når en kredittkorttransaksjon ikke har blitt gjort krav på. Der kan du opprette et utleggskrav med en gang, eller du kan gjøre det senere. Når du oppretter et nytt utleggskrav, kan du velge å automatisk legge til transaksjonene som ikke er matchet, som linjer (du kan fortsatt trekke dem inn etter opprettelsen som før). Det finnes også en personlig liste der du kan gå gjennom alt og ekskludere bestemte transaksjoner fra fremtidige forslag og varsler.
- Varsel når en korttransaksjon ikke er laget utlegg for
- Mulighet for automatisk å legge til transaksjoner som linjer
- Personlig liste med alle transaksjoner
Hvorfor dette er viktig for økonomi og regnskap
EyeDa flagger to ting: Firmatransaksjoner som ikke er knyttet til noe krav, og transaksjoner som ikke er knyttet til en bruker. Fra begge meldingene lander du i en ny transaksjonsliste som viser all kredittkortaktivitet for de selskapene du har tilgang til. De fleste brukertilknytninger skjer automatisk basert på kortreferansen og/eller et navnesammenfall mellom kortinnehaveren og brukeren i eye-share Workflow. Listen gjør det enkelt å fikse resten, og du kan filtrere etter knyttet vs. ikke knyttet til et utlegg.
- To EyeDa-meldinger: transaksjoner uten utleggsregning og ikke knyttet til en bruker
- Ny liste med alle selskapstransaksjoner du har tilgang til
- Automatisk brukertilordning, med rask manuell tilordning der det er nødvendig
- Filtrer etter "knyttet til krav" for å fokusere på det som er igjen
Merk: Ingen endringer på mobil ennå. Mobilstøtte er planlagt for 2026-versjonen av eye-share Workflow.