Active Brands kundereferanse
Active Brands bruker eye-share til «alt». Nå ser de det store bildet med én gang, og ingen fakturaer havner på avveie!
Vi ønsket at de ansatte kunne bruke det samme systemet til alt, og har fått utviklet og tilpasset eye-share etter våre behov, sier økonomisjef i Active Brands, Monica Wexelsen-Freihow.
Active Brands har tatt i bruk eye-share Workflow Invoice sammen med modulene for reiseregning, kontrakt, diversebilag og fraværsregistrering – som er en tilpasning laget etter selskapets ønsker.
Vi har vært opptatt av at alle ansatte skal kunne gå inn fra ett sted for å utføre de behovene de har, og ikke være avhengig av mange ulike systemer. Nå har vi fått utviklet og tilpasset eye-share slik vi vil ha det, og resultatet er at vi har fått en ekstremt mye bedre oversikt; vi kan til enhver tid sjekke det vi ønsker å sjekke siden alt er registrert i det samme systemet. Vi har oversikt og kontroll, og kan sjekke uansett hvor i verden vi er, sier Wexelsen-Freihow.
Ingen fakturaer på avveie
Active Brands-konsernet er en ledende leverandør til det skandinaviske sports- og friluftsmarkedet, og omsetter i dag for rundt 500 millioner kroner. Alle de 140 ansatte har en brukerkonto i eye-share.
Regnskapssjef Wexelsen-Freihow var med i prosessen da eye-share Workflow Invoice ble tatt i bruk i 2013.
Hverdagen var slik at vi i regnskapsavdelingen ikke var sikre på hvor alle fakturaene som virret rundt i organisasjonen til enhver tid var. Med eye-share Workflow Invoice fikk vi først og fremst god oversikt. Nå ser vi det store bildet med én gang, og ingen fakturaer havner på avveie. Fakturaene kan godkjennes overalt, lederne har mer kontroll i sine respektive avdelinger og kan godkjenne fakturaene umiddelbart, sier hun.
Lyttet til våre behov
Med flere tilpasninger har dialogen med Eye-share vært viktig både før, under og etter at eye-share Workflow Invoice ble tatt i bruk.
Under implementeringen var kontaktpersonene i Eye-share veldig samarbeidsvillige, og vi følte at de lyttet til våre behov som brukere. Noen av forslagene våre ble en lokal tilpasning, mens andre ting ble registrert og tatt med i neste versjon av programvaren, sier hun.
Mange moduler og tilpasninger til tross; opplæring av nye brukere går stort sett smertefritt.
Å lære opp nye folk er nesten selvgående, da det er en lav terskel for å benytte systemet. Vi viser hvordan vi ønsker at ting skal skannes og at det skal være ryddig og ordentlig, men selve systemet sier seg nesten selv, så det er veldig enkelt, sier Wexelsen-Freihow.
Kontaktpersonene i Eye-share var veldig samarbeidsvillige, og vi følte at de lyttet til våre behov som brukere. Noen av forslagene våre ble en lokal tilpasning, mens andre ting ble registrert og tatt med i neste versjon av programvaren.
Active Brands-konsernet er en ledende leverandør til sports- og friluftsmarkedet. Konsernet omsetter for rundt 800 millioner kroner og har ca. 165 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Voss, Trysil, København, Gøteborg, USA og Kina. Active Brands har Norden som sitt hjemmemarked men driver også med målrettet eksport av utvalgte merkevarer til Europa og USA.