Slik effektiviserte RISA fakturahåndteringen med eye-share
Om RISA
Bransje:
Bygg og anlegg
Antall ansatte:
550
Hovedkontor:
Nærbø, Norge
Om Risa
Risa er et av Norges største familieeide entreprenørselskaper, grunnlagt i 1948 av brødrene Risa. Selskapet har 566 ansatte, inkludert 54 lærlinger. Hovedkontoret ligger på Nærbø, men de har virksomhet over hele landet. Risas arbeid omfatter transportinfrastruktur, energiprosjekter, vann- og avløpssystemer, sprengning og fjellstabilisering, grunnarbeid for bolig- og næringsbygg, samt vei- og anleggsvedlikehold.
Løsningen
RISA implementerte eye-share Workflow med følgende moduler: Faktura, kontrakt, masterdata, hovedbok, kjøpsmatch og rapport.
Se historien deres i videoen nedenfor - på norsk, med engelske undertekster.
Fleksibilitet og brukervennlighet var avgjørende
Hos Risa var fakturahåndtering en tidkrevende prosess, spesielt med flere selskaper i konsernet. Med et prosjektorientert regnskap hadde de behov for en løsning som var både brukervennlig og fleksibel, slik at de kunne tilpasse godkjenningsflyter etter sine egne behov. Valget falt på eye-share.
"Grunnen til at vi valgte eye-share fremfor andre konkurrenter, var brukervennligheten og fleksibiliteten til å tilpasse ulike godkjenningsflyter. Det var viktig for oss," forteller Marianne Hestås, regnskapsmedarbeider i Risa.
Raskere godkjenninger og bedre flyt
Med eye-share har Risa redusert tiden det tar å godkjenne fakturaer. Løsningen har gitt dem en smidigere hverdag, hvor fakturaflyten går raskere og mer effektivt.
Noen av fordelene de har oppnådd:
Enkel veksling mellom selskaper– lett å jobbe på tvers av konsernet.
Tilpassede godkjenningsflyter – regler og prosesser justeres etter behov.
Rask feilhåndtering – enkelt å rette opp feilplasserte fakturaer og justere innstillinger."Hvert ikon viser tydelig hva det betyr, så det er lett å finne frem og forstå hva du skal gjøre – og hva du ikke skal gjøre," forklarer Marianne.
Enklere fakturahåndtering i hverdagen
For Risa har eye-share blitt en viktig del av den daglige driften. Med en mer strømlinjeformet og effektiv måte å håndtere fakturaer på, har de redusert manuelt arbeid og frigjort tid til andre viktige oppgaver.
