Velkommen til eye-share Brukerforum 2024
Go with the Flow! Keep Control.
Bli med å utforske hvordan du kan utnytte smidige arbeidsflyter, smarte funksjoner og AI-teknologi i eye-share. Oppdag nye muligheter til hvordan du kan «Go with the Flow» med fleksibel teknologi i en verden av automatisering, samtidig som du beholder full kontroll.
Sett av 21. og 22. november og bli med på to dager med faglig og sosialt påfyll, inspirasjon og felleskap. Vi gleder oss til å se deg!
eye-share Brukerforum 21. – 22. november 2024
Start: 21. november kl. 09:00
Slutt: 22. november kl. 15:00
Pris: Kr. 3.500,- per person + Hotellpakker (se påmeldingskjema)
Sted: Quality Airport Hotel Gardermoen, Lokeveien 7, Oslo
Program torsdag 21. november 2024
08:30 – 09:00 Registering, kaffe & mingling
PLENUMSPOR
09:00 – 09:30 | Kickstart av konferansen: Go with the Flow! Keep Control
Vår engasjerte leder, Torhill Gysland Falnes går alltid foran. Ingen unntak i år, når hun kickstarter konferansen med å sette dagens tema og gi deg siste nytt fra Eye-share. Torhill avslører også noen av de viktigste teknologitrendene du kan ha nytte av å kjenne til.
09:30 – 09:35 | Naviger deg gjennom dagen: Alt du trenger å vite
Vår blide avdelingsleder i Oslo, Dina Drehn blir din guide for dagen. Hun leder deg trygt gjennom programmet og deler praktiske informasjon, som kan være nyttig å vite om – fra start til slutt.
09:35- 09:55 | Fra skaperstudioet: De nyttige funksjonene i eye-share suiten
Vår dyktige produktsjef, Eva Michaelsen, gir deg innsikt i produktnyheter direkte fra utviklingsteamet. Oppdag nye, smarte og verdifulle funksjonene som nylig har blitt lansert, og hva som kommer rundt neste sving. Målet er alltid å forenkle arbeidsdagen din!
09:55 – 10:15 | Arkitekten har ordet: Moderne front-end for en ny tid
Møt vår briljante softwarearkitekt Gaute Løken og få et innblikk i hvordan eye-share kombinerer brukersentrisk design med moderne front-end-teknologi for å gjøre arbeidsdagen din enklere og litt mer «magisk». Det er tross alt du som skal bruke løsningen!
10:15 – 10:30 | Hva er verdi for deg?
Vi har gleden av å introdusere vår nye Produkt Markedsfører, Ingrid Bertelsen. Hun kommer og hilser på, og tar deg med på en interaktiv presentasjon med fokus på et helt sentralt spørsmål: Hva er verdi for deg? Kun du sitter med svaret på det spørsmålet.
10:30- 10:50 Pause (20 min)
10:50 – 11:30 Mr. Modig er årets gjestetaler
Svein Harald Røine, også kjent som «Mr. Modig,» er en prisbelønnet foredragsholder. Gjennom engasjerende historiefortelling lærer han oss å overvinne frykt og bli modigere. Vi ser frem til et innlegg som kombinerer humor med dyp mening, og som vil inspirere deg til å finne ditt hverdagsmot, slik at du kan oppnå mer på jobb og i livet generelt.
11:30 – 12:30 Lunsj (60 min)
12:30 – 12:50 | Tietoevry viser vei: Mottak av e-faktura – et digitalt paradoks?
Eye-share gjør det enkelt å behandle faktura – fra mottak til betaling. Selve mottaket av fakturainformasjon er en suksessfaktor for å øke digitalisering, minske antall feil, oppnå en mer effektiv fakturahåndtering og frigjøre tid til verdiøkende arbeid. Vår partner Tietoevry har kompetansen og tjenestene som gjør det mulig å forbedre mottak av elektronisk faktura. Deres ambisjon er å følge sine kunder ut i verden, følge trender, sette seg inn i regulativer og krav, slik at fakturamottak kan bli så enkelt som mulig. I tett samarbeid med eye-share jobber Tietoevry kontinuerlig for å gjøre mottaket av internasjonale faktura bedre og mer robust. Paradokset er, at selv om standardisering ved bruk av Peppol og andre fakturastandarder spres globalt, så er ikke oppkobling av leverandører nødvendigvis blitt enklere. Modenheten for å kunne utveksle e-faktura henger tett sammen med nasjonal tilhørighet og regionale krav og regler, eller også mangel av dette. Vi må derfor fortsatt stille spørsmålet: “Hvem er våre leverandører, og hvilke operatør/nettverk kan de levere via?”
Hanne Braate, Tietoevry
12:50 – 13:10 | Sticos viser vei: Vi gir deg en mer effektiv arbeidsdag med en digital verktøykasse og oppdatert regelverk!
Sticos jobber hver dag med å gjøre arbeidsdagen enklere for deg som jobber innen regnskap og ledelse, slik at du alltid har tilgang til oppdatert regelverk med praktiske forklaringer og en digital verktøykasse, som kvalitetssikrer og forenkler krevende prosesser på jobb. Ida og Therése gir deg en gjennomgang av hvilke muligheter som finnes i Sticos sine digitale verktøy og tar for seg dokumentgenerator, arbeidsprosesser, håndbøker og bruk av kalkulatorer, skjema og maler – og du får også hilse på chatbot’n «SticosZipp», som gir deg enda enklere tilgang til riktige svar.
Ida Båtstrand og Therése Blomquist, Sticos
13:10 – 13:30 | Kunden viser vei: Testplan som skaper økt eierskap og engasjement!
Veidekke deler sine erfaringer om systemtesting i eye-share. Hør hvordan en testplan kan bli mer enn bare oppgaver på et ark, og i stedet et verktøy for å gi superbrukere eierskap og engasjement i systemet. Bi med på en kort økt om teststrategi, praktiske utfordringer og tips til å skape større involvering.
Ole Martin Landsem, Veidekke Fellestjenester
13:30 – 13:45 | Sofaprat
Vi flytter vår digitale sofaprat over til scenen. Mats Danielsen inviterer Torhill Falnes, Eva Michaelsen, Gaute Løken og Ingrid Bertelsen til en uformell prat om fremtiden til AI. Er det vår tids industrielle revolusjon? Hvordan bruker Eye-share AI internt til å forbedre og effektivisere utviklingsarbeidet?
Mats Danielsen, Eye-share
14:00 – 16:30 Parallelle fagspor
14:00 – 14:45
Rom: Brage 1
Siste nytt: eye-share Workflow
Få med deg siste års nyutvikling i eye-share Workflow. Vi presenterer funksjonalitet og muligheter som finnes i siste versjon!
Eva Michaelsen, Eye-share
14:00 – 14:45
Rom: Brage 2
Siste nytt: eye-share Capture
Oppdag nye funksjoner i eye-share Capture, få essensielle tips og automatiser for maksimal effekt!
Jørgen Skadsem, Eye-share
14:00 – 14:45
Rom: Brage 3
eye-share Lederforum
Nye muligheter innen analyse og benchmarking
Vi deler arbeidet vårt med Analysemodulen, og inviterer deg til å være med å forme hva fremtidens løsning skal inneholde. Hvilke analyser trenger du? Hvilke tall er viktige å hente ut for å optimalisere din Workflow?
Kenneth Sætre, Eye-share
14:45 – 15:00 Pause/rombytte (15 min)
15:00 – 15:30
Rom: Brage 1
Siste nytt: eye-share Workflow Purchase
Få full kontroll fra behov til betaling. Innkjøpsløsningen håndterer alt fra enkle til avanserte bestillinger, med støtte for varekataloger, punchout, varemottak, tilbudsforespørsler, og automatisk fakturamatching. Kom og lær!
Mats Danielsen, Eye-share
15:00 – 15:30
Rom: Brage 2
Siste nytt: eye-share Portal
Visste du at eye-share Portal nå har 5 moduler; Invoice Entry, Import Control, External access to Invoices, Request for Quote og eOrdre. Alt dette i en felles skyløsning hvor tusenvis av dine kunder kan få tilgang til å kommunisere og levere deg informasjon. Kom og oppdag alt som er nytt i den geniale løsningen for samhandling; eye-share Portal.
Bernt Christian Bugge, Eye-share
15:00 – 15:30
Rom: Brage 3
eye-share Lederforum
Optimalisering av automatisering og AI. Hvordan få en god start med vårt system?
Bli med på en strategisk diskusjon om hvordan dere kan øke effektiviteten ved å implementere automatisering og AI i deres prosesser. Vi tar for oss viktige aspekter i leverandørhåndteringen, som interne retningslinjer og prosesser samt krav til leverandører, og ser på hvordan våre løsninger kan bidra til å redusere manuell jobbing og sikre en smidig fakturaflyt. Gjennom beste praksis, vil vi vise hvordan dere kan utnytte våre produkter eye-share Portal og eye-share Capture for å få en optimal start på deres automatiseringsreise.
Mette Vangsnes, Eye-share
15:30 – 15:40 Pause/rombytte (15 min)
15:40 – 16:30
Rom: Brage 1
Siste nytt: Analyse og rapportering
Styrk virksomheten din med datadrevet innsikt og analyser. Ønsker du svar på hvor de reelle flaskehalsene i prosessen egentlig sitter? Dette og mye mer kan data i våre løsninger svare på. Velkommen til en faktabasert sesjon med fokus på verdien i dine data!
Kenneth Sætre, Eye-share
15:40 – 16:30
Rom: Brage 2
AI i praksis: Møt EyeDa
Hvorfor bruke tid på fakturakontering når kunstig intelligens kan gjøre jobben for deg? Bli bedre kjent med EyeDa – din nye AI assistent, som forbedrer brukeropplevelsen og hjelper deg å oppnå inntil 95 % automatisk kontering. Glem manuelle regler og maler. Lær hvordan du kan optimalisere med automatisert kontering.
Jan Erik Gausdal, Eye-share
15:40 – 16:30
Rom: Brage 3
Erfaringer med eye-share som innkjøpssystem
Vi deler innsikter fra flere kunder og inviterer til en åpen diskusjon om de viktigste argumentene for å ta i bruk eye-share som innkjøpssystem. Hvilke gevinster har dere erfart, og hvordan kan vi sammen utnytte systemet enda bedre for å styrke kostnadskontrollen? Dette blir en flott anledning til å dele erfaringer og få nye ideer!
Torhill Gysland Falnes, Eye-share
16:30 – 18:00 | «Happy Hour» med partnere og eksperter
18:00 – 19:30 | Egentid
19:30 – 20:00 | Aperitiff
20:00 – 23:00 | Festmiddag & underholdning
Under middagen blir det prisutdeling og underholdning med Show de Vida, som har over 10 års erfaring med å skape stemning og glede gjennom dans, sang og kunst.
Dresskode: Pent antrekk «with a touch of sparkle». Her er det bare å finne frem et hint av sølv, glitter og bling!
Program fredag 22. november 2024
08:30 – 10:00 Parallelle fagspor
08:30 – 09:15
Rom: Brage 1
Rådgivning for Helse Sør-Øst
Gjelder felles og forhåndsavtalt rådgivingstime for deltakere fra Helse Sør-Øst.
Dina Drehn og Ingebeth B. Himle, Eye-share
08:00 – 11:00
Rom: Hovin 4
CEO Speed-talk
Har du forhåndavtalt kundesamtale med Torhill Falnes, leder i Eye-share? Da finner du henne på møterommet Hovin 1.
Velkommen!
Torhill Gysland Falnes, Eye-share
08:30 – 09:15
Rom: Foaje
Rådgivning med eye-share ekspert
Gjelder rådgivning 1:1 for kunder som har forhåndbooket dette ved påmelding.
Møt opp ved supportbordet i foajen.
eye-share Support & sertifisering
Våre dyktige eksperter er tilgjengelig for å
hjelpe deg med utfordringer og spørsmål.
Sertifiseringstester er også tilgjengelig under hele konferansen, og det blir premie til alle som består!
09:15 – 10:00
Rom: Brage 1
Kundekanal:
ServiceNow: Hvordan bruke vår selvbetjente kundeportal?
Få tips til hvordan du kan bruke portalen effektivt for å opprette saker og finne nytting informasjon. Kom og lær!
Siw Gjerdingen, Eye-share
09:15 – 10:00
Rom: Brage 2
Tietoevry viser vei:
Bærekraftsrapportering – utveksling av miljødata med bruk av EHF
Valg av fremtidige leverandører vil ikke lenger bare handle om pris og kvalitet. Bærekraft vil spille en sentral rolle i leverandørvalg. Fremtidig bærekraftsrapportering vil blant annet inkludere leverandørenes utslipp. Hvordan kan slike data utveksles i EHF-dokumenter som faktura og kataloger? Vi presenterer vår pilot for miljødata i EHF-kataloger.
09:15 – 10:00
Rom: Foaje
Rådgivning med eye-share ekspert
Gjelder rådgivning 1:1 for kunder som har forhåndbooket dette ved påmelding.
eye-share Support & sertifisering
Våre dyktige eksperter er tilgjengelig for å
hjelpe deg med utfordringer og spørsmål.
Sertifiseringstester er også tilgjengelig under hele konferansen, og det blir premie til alle som består!
10:00 – 10:15 Pause/rombytte (15 min)
10:15 – 14:40 Parallelle fagspor
10:15 – 10:45
Rom: Brage 1
Arbeid smartere i eye-share Workflow
Tips og triks – del 1
Vi deler våre beste tips for å effektivisere arbeidet i eye-share Workflow. Lær hvordan du kan kutte tidstyver og gjøre daglige oppgaver enklere med nyttige funksjoner.
Ingebeth Bergesen Himle, Eye-share
10:15 – 10:45
Rom: Brage 2
Workshop:
Erfaringsutveksling ERP-system
Vi har valgt ut 5 av de mest populære ERP-integrasjonene (Shipnet, Visma, SAP, M3, MS D365BC/NAV, MS D365FO/AX) for å gi deg en plattform for felles erfaringsutveksling og dialog. Bli med på en målrettet sesjon hvor du møter andre kunder som bruker samme ERP-system som deg.
Ørjan Olsen og Kristian Bøckmann Ingebretsen, Eye-share
10:15 – 10:45
Rom: Brage 3
Del 1: Rådgivningsworkshop
Vi har lansert et nytt rådgivningskonsept med fokus på forbedring, analyse og innsikt for å øke automatiseringen i din bedrift med hele 20 % på bare 90 dager. Vil du vite hvordan dette er mulig?
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
10:45 – 10:50 Kort pause/rombytte (5 min)
10:50 – 11:30
Rom: Brage 1
Arbeid smartere i eye-share Workflow
Tips og triks – del 2
Vi fortsetter med flere tips som hjelper deg å strømlinjeforme oppgavene. Lær hvordan du enkelt kan redusere tidstyver med nyttige funksjoner.
Ingebeth Bergesen Himle, Eye-share
10:50 – 11:30
Rom: Brage 2
Effektiv helhet – modul for modul
Diversebilag, tolldeklarasjoner, purring, kontrakt, arkiv, investering, reise og utlegg,
Vi har mange nyttige tilleggsmoduler i eye-share Workflow. Kom og oppdag smarte funksjoner i modulene og lær hvordan du kan utnytte potensialet i hele løsningen.
Mette Vangsnes og Mats Danielsen, Eye-share
10:50 – 11:30
Rom: Brage 3
Del 2: Rådgivningsworkshop
Analyse & innsikt.
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
11:30 – 11:35 Kort pause/rombytte (5 min)
11:35 – 12:00
Rom: Brage 1
Effektiviser dine innkjøp
Tips og triks – del 1
Strømlinjeforme innkjøpsprosessen i eye-share Workflow med en brukervennlig løsning for bestillinger. Se hvordan denne løsningen kan effektivisere både innkjøp og fakturahåndtering.
Eva Michaelsen, Eye-share
11:35 – 12:00
Rom: Brage 2
10 klassiske brukerfeil – og hvordan du kan unngå dem!
Få innsikt i de 10 vanligste brukerfeilene vi har oppdaget gjennom kundedialog på vårt kundesenter. Lær hvordan du kan unngå disse vanlige utfordringene. Del erfaringer, unngå fallgruver, og bli mer effektiv. Kom og lær!
Jesper Weibull og Siw Gjerdingen, Eye-share
11:35 – 12:00
Rom: Brage 3
Del 3: Rådgivningsworkshop
Analyse & innsikt fortsetter
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
12:00 – 13:00 Lunsj (60 min)
13:00 – 14:15 Parallelle fagspor
13:00 – 13:25
Rom: Brage 1
Effektiviser dine innkjøp
Tips og triks – del 2
Utforsk videre hvordan du kan optimalisere innkjøpsprosessen i eye-share Workflow. Lær mer om funksjonaliteten som gir bedre kontroll over både innkjøp og fakturaflyt.
Eva Michaelsen, Eye-share
13:00 – 13:25
Rom: Brage 2
Oppsett i eye-share Workflow
Få en innføring i grunnleggende oppsettstyper som maler, fakturaavtaler, aksjonsregler og kontoregler. Lær hvordan disse nøkkelfunksjonene kan optimalisere bruken av eye-share Workflow.
Håkon Blix Nordlid, Eye-share
13:00 – 13:25
Rom: Brage 3
Del 4: Rådgivningsworkshop
Analyse & innsikt fortsetter.
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
13:25 – 13:30 Kort pause/rombytte (5 min)
13:30 – 14:10
Rom: Brage 1
Erfaringsdeling fra store prosjekter
Prosjektavdelingen deler erfaringer fra prosjekter hos eksisterende kunder. Hva må kundene gjøre og når? Hva gjør Eye-share og når? Få innsikt og nyttige ideer!
Ørjan Olsen og Kristian Bøckmann Ingebretsen, Eye-share
13:30 – 14:10
Rom: Brage 2
Effektivisering av godkjenningsregler
Lær hvordan du setter opp og administrerer godkjenningsregler. Få tips til hvordan du kan automatisere prosessen og oppnå belønning gjennom riktig vedlikehold.
Håkon Blix Nordlid og Julie Honningsvåg, Eye-share
13:30 – 14:10
Rom: Brage 3
Del 5: Rådgivningsworkshop
Evaluering.
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
14:10 – 14:15 Kort pause/rombytte (5 min)
14:15 – 14:40
Rom: Brage 1
Siste mulighet i dag for verdifull støtte
Våre rådgivere og prosjektledere er tilgjengelige for å diskutere dine synspunkter, besvare spørsmål, eller gi deg den ekstra hjelpen du trenger. Kom innom og la oss hjelpe deg med dine siste sprøsmål før konferansen avsluttes.
Ingebeth B. Himle, Julie Honningsvåg, Håkon Blix Nordlid og Bernt Christian Bugge, Eye-share
14:15 – 14:40
Rom: Brage 2
Administrasjon i eye-share Workflow
Lær om grunnleggende administratoroppgaver som brukeradministrasjon, tilgangsgrupper og innstillinger. Oppdag funksjoner som kan være nyttige å kjenne til.
Jesper Weibull og Siw Gjerdingen, Eye-share
14:15 – 14:40
Rom: Brage 3
FAQ: Tid til dine siste spørsmål
Har du flere spørsmål? Våre rådgivere er tilgjengelige for å svare deg på det du lurer på. Benytt anledningen til å få avklart, før vi avslutter konferansen.
Eimund Aase og Audhild Bergsagel, Eye-share
Rom: Brage
14:45 – 15:00 Oppsummering og takk for deltakelsen!
Konferansested
Velkommen til Gardermoen
Konferansen finner sted på Quality Airport Hotel Gardermoen, kun 5 minutters kjøretid fra Oslo Lufthavn, og 20 minutter med tog fra Oslo Sentrum. Hotellet har nærhet til kollektiv transport med busstopp like utenfor, og det finnes også gode parkeringsmuligheter dersom du ankommer i egen bil.
Samarbeidspartnere
Møt våre gullpartnere
Tietoevry skaper meningsfull teknologi som bidrar til å gjøre verden bedre og er et ledende teknologiselskap med en solid nordisk arv og global kapasitet. Selskapet har 24 000 eksperter globalt og betjener tusenvis av kunder innen næringsliv og offentlig sektor i mer enn 90 land.
Sticos brenner for å skape løsninger som gjør det lekende lett å etterleve komplisert regelverk på arbeidsplassen. Selskapet tilbyr programvare, digitale kurs og faglig rådgivning for deg som jobber med regnskap, lønn, personal og ledelse.