fbpx

Wow! For et år det har vært!

Profilbilde

Høydepunkt etter høydepunkt har preget 2021, sier en begeistret CEO Torhill Falnes, som er storfornøyd med at selskapet nå bikker 150 MNOK i omsetning. De endelige tallene er ikke helt klare enda, men vi ligger svært godt an til å overstige alle våre mål for 2021, sier hun med et stort smil.

– Vi har hatt så mye å glede oss over i året som har gått. Wow faktoren har absolutt vært til stede ved flere anledninger i 2021. Som leder av selskapet, er jeg både stolt og motivert over å jobbe sammen med den dyktige medarbeiderflokken vi er i Eye-share, sier Falnes fornøyd.

– Når jeg ser tilbake på jubileumsåret vårt, ser jeg grønne vekstkurver på alle plan, både i antall kunder, ansatte, omsetning og resultat. Selv om dette året også har vært preget av hjemmekontor, har vi heldigvis hatt noen pandemi frie «luker» hvor vi har kunnet ta igjen noe av det sosiale gapet, og møtes fysisk for å feire både oss selv og våre kunder. Det har vært fantastisk, sier Falnes, som har ledet Eye-share gjennom 16 av de 20 årene selskapet har eksistert.

STRATEGY

AMAZING PRODUCT SUITE
Intelligent Purchase-to-Pay automation software

– Vi har tatt et stort steg innen produktutvikling og justert vårt overordnede markedsbudskap. Vi leverer nå komplette løsninger for automatisering av innkjøp-til-betaling (P2P), hvor vår intelligente programvare, støtter hele prosessen, forteller Falnes ivrig. Dette betyr at våre kunder nå kan håndtere både innkjøp, avtaler, faktura og matching i en og samme løsning. Helt automatisk.

– I produktutviklingen har vi kontinuerlig fokus på å skape wow-faktoren som skal til for å skille oss fra konkurrentene. Det betyr at vi har sterk fokus på både brukeropplevelse og innovasjoner gjennom ny og forbedret funksjonalitet, spesielt basert på AI-teknologi, forteller Falnes.

– En av de største nyhetene vi lanserte i 2021 var blant annet autokontering i eye-share Workflow, som gjør det mulig å automatisk behandle og godkjenne faktura, helt berøringsfritt. Dette er ikke bare kult, men også svært tidsbesparende, til kundenes store glede. Vi liker å kalle det; automagisk, sier Falnes fornøyd.

Spennende samarbeid med Innovasjon Norge og Garner Group
– Et annet høydepunkt i 2021 har vært samarbeidet med både Innovasjon Norge og Gartner Group, som både har vært for å lære mer om forretningsutvikling og se etter nye vekst- og markedsmuligheter. Gartner Group scorer oss svært høyt på potensialet for vekst, spesielt internasjonalt. Det er stas å få bekreftet, sier Falnes, som også hemmelighetsfullt kan røpe at Eye-share har noen nye spennende planer på gang innen dette området i 2022.

HAPPY CUSTOMERS
Et begivenhetsrikt år med mange nye kunder og mange markedsaktiviteter

– Svært mange nye og spennende kunder har valgt oss som samarbeidspartner dette året – og det er en glede og ønske dem alle velkommen. For å nevne noen; MissionPharma i Danmark, MOL ship Management i Singapore, De Poli Tankers i Nederland, Tamar i Hong Kong og ikke minst norske selskaper som Norled, Northern Lights og Byggmax. Dette viser at vi har en god posisjon, både lokalt og internasjonalt. Rett før året var omme, fikk vi også tidenes julegave med kontraktsignering fra både XXL og NAV. Dette er et bevis på at vi har en høy «ranking» i markedet. Vi er på rett vei med produktutviklingen og vi evner å levere gode løsninger for mellomstore og store kunder, sier Falnes begeistret.

eye-share User Conference
– Det var også en sann glede å gjennomføre eye-share Brukerforum igjen, med over 200 deltakere tilstede på Gardemoen, i midten av november. Timingen var perfekt med lite smitte, og alle kunne samles til læring, deling, inspirasjon og dialog. At vi uken etter skulle stenge ned Norge igjen, var vi nok ikke forberedt på. Heldigvis fikk vi med oss gleden og energien fra det å være sammen kunder og partnere igjen, og ikke minst mange gode ideer til videre forbedringer i produktutvikling. Herlig påfyll i en digital hverdag, sier Falnes med et smil.

eye-share Customer Award
– For aller første gang hadde vi også gleden av å dele ut kundeprisen «Digital Champion 2021» som gikk til NorgesGruppen for deres stødige lederskap og rolle som foregangsbedrift innen automatisering. Våre kunder setter virkelig pris på å lære av hverandre, og flere har sagt at de går  «all in» for å ta prisen neste år, sier Falnes og ler. Dette er et tydelig tegn på at prisen henger høyt, at våre kunder har en uformell og god tone med glimt i øyet, og et sterkt konkurranse instinkt. Det blir spennende å se hvem som stikker av med prisen neste år, sier Falnes.

AWESOME PLACE TO WORK
– Vi jobber hele tiden for å være en attraktiv arbeidsgiver som bryr oss om og støtter våre ansatte, gir dem muligheter, samtidig som vi utfordrer dem til å vokse sammen med oss som selskap, sier Falnes. Det har vært et utfordrende år for hele IT-bransjen, både når det gjelder å få tak i nok folk, holde på ansatte i et ekstremt marked og skulle onboarde nye i en «hjemmekontor» situasjon, påpeker Falnes. Det hender vi mister noen stjerner, da er det godt å vite at det stadig kommer nye til, forteller Falnes, som har rekruttert over 20 nye talenter til selskapet i 2021. Hos oss er det stort fokus på en god onboarding prosess med dedikerte faddere, god opplæring, kompetansebygging på produktene og sertifiseringstester. i tillegg til inkludering i det sosiale miljøet.

Mange sosiale høydepunkter til tross for pandemi
-Gjennom året har vi gjennomført en rekke sosiale aktiviteter, til tross for store perioder på hjemmekontor. Vi kan se tilbake på en fantastisk flott og gullbelagt 20 års fest for Eye-share i Bærheim Drivhus, Olympiade i garasjen og familiedag på kontoret, sier Falnes, som er svært fornøyd med at 2021 ble et mer fysisk år enn 2020. Jeg må virkelig berømme initiativet fra de ansatte, sier hun fornøyd.

-Hver onsdag har vi gjennomført digital quiz. Hver fredag har vi kos & info på Teams. En gang i måneden har vi hatt lønningspils, hvis det har latt seg gjøre. Det samme gjelder ukentlige løpe- og fotballtreninger.  I tillegg har vi hatt en personlig bevegelses konkurranse gående hele året via Strava, som oppfordrer alle til komme seg litt mer ut av stolen. Det er en sprek gjeng som jobber i Eye-share, sier Falnes, som er ganske så sprek selv.

– Nå ser vi frem til å komme tilbake til kontoret igjen og benytte friminutt sonen til SAM-aktiviteter som Dart, PlayStation og Shuffle-board. Det sosiale livet på kontoret er viktig, og jeg savner det veldig, sier Falnes.

SUSTAINABLE BUSINESS & GROWTH
Mangfold, inkludering, likestilling og bærekraft

– Som en av ti kvinner i TietoEVRY konsernet fikk jeg i 2021 muligheten til å være med på lederprogrammet til AFF 50/50 for å sette retning for flere kvinner inn i lederyrker, sier Falnes, som også har signert CEO Commitment i regi av MAK ODA-Woman in tech. Her vil hun også å bidra sammen med andre ledere for å fremme mangfold, inkludering og likestilling. Dette er faktorer vi er helt avhengige av for å lykkes med innovasjon og vekst, sier Falnes, Jeg ser at vi enda har et godt stykke å gå for å skape like muligheter for kvinner som ledere, og ikke minst flere kvinner inn i tech-miljøene. Dette vil jeg jobbe aktivt for, også i 2022.

– Bærekraft har alltid vært en viktig del av Eye-share sin forretningsmodell fra den spede start, da det handlet om å kvitte seg med papirer, og i stedet digitalisere interne prosesser.  Vi tror på en grønn fremtid. Å drive forretning på en bærekraftig måte, er helt essensielt for vekst, og vil også være et viktig fokusområde for Eye-share fremover.

-Jeg er motivert, inspirert og klar for å ta fatt på 2022 og gleder meg til å treffe både kunder, samarbeidspartnere, ansatte og eiere for å skape nye muligheter sammen, avslutter Falnes.

Godt nytt år!

Les mer om følgende emner:

Del på: