Festi, Helse Sør-Øst, Høyskolen Kristiania og Kavli var alle nominert til årets kundepris «Digital Champion 2023». Vi gratulerer alle de nominerte.
De fire finalistene har til felles at de har vist solid lederskap med fokus på digitalisering og automatisering gjennom det siste året. Alle selskapene har omfavnet endring, og kan vise til imponerende resultater ved bruk av eye-share plattformen.
Årlig prisutdeling
Eye-share sin kundepris «Digital Champion» deles ut årlig, denne gang for tredje året på rad. De nominerte til årets pris ble kunngjort under eye-share Brukerforum i Bergen, til stor applaus fra de 230 deltakerne.
Vi gratulerer Helse Sør-Øst som stakk av med seieren. Du kan lese mer om vinneren i denne artikkelen. Stor annerkjennelse går også til alle de andre nominerte kundene våre, som du kan lese mer om nedenfor.
Festi
Festi er et spennende konsern fra Island som gir sine operatørselskaper støttetjenester innen felt som økonomi, drift og forretningsutvikling. Festi har fire operasjonelle driftsselskaper som er; N1, Krónan, ELKO og Bakkinn.
Festi er en forholdsvis ny kunde, som startet å bruke eye-share Workflow i mars 2023, for kostnadsfaktura og utlegg. De har integrasjon til Microsoft Dynamics 365 BC. Selskapet har en innovativ tankegang med høyt fokus på automatisering, og ligger allerede langt fremme i bruk av funksjonalitet. De benytter både linjetolking og automatisk koding av faktura med kunstig intelligens (AI). Regnskapsavdelingen har også opprettet en rekke konteringsmaler for å gjøre det enklere å godkjenne inngående fakturaer til selskapet på en korrekt måte. Festi mottar per i dag hele 80% eFaktura på Islandsk format.
I mai 2023 tok også N1 selskapene, som bruker AX som ERP-system, i bruk eye-share Workflow. Disse selskapene selger strøm direkte til husholdninger og bedrifter, og har 95 utsalgssteder for strøm og drivstoff til biler, samt 29 bensinstasjoner og bil- og dekkverksteder. Fremover vil også selskapet ELKO (Elkjøp på Island) ta i bruk eye-share Workflow integrert med Navision.
Høyskolen Kristiania
Høyskolen Kristiania er Norges største uavhengige breddehøyskole, med et stort utdanningstilbud i Oslo, Bergen og på nett. De har flere års erfaring med bruk av eye-share Workflow sin fakturamodul med integrasjon til NAV. De benytter funksjonalitet som mandat- og tilgangsoppsett basert på merker som gir mer fleksibilitet og bedre sporbarhet, godkjennings- og konteringsmale og fakturaflyt basert på fullmakter. Nå jobber de også med overgang til bruk av autokontering.
Høyskolen Kristiania er både innovativ og fremoverlent, og jobber stadig med forbedringer og optimalisering av sin løsning. Akkurat nå jobbes det med å implementere eye-share sin innkjøpsløsning for «ikke strategiske innkjøp», slik at de også kan oppnå ytterligere optimalisering av sine innkjøpsrutiner.
Kavli
Kavli er et norsk konsern innen produksjon og markedsføring av næringsmidler med «Kavli» som overordnet merkevarebetegnelse. Som en stor og viktig virksomhet, både nasjonalt og internasjonalt, er Kavli opptatt av å fremme bruk av teknologi. Både i samfunnsnyttige prosjekter og i eget selskap.
Kavli valgte eye-share Workflow sin fakturaløsning i 2022, basert på produktets brukervennlighet og for å oppnå enda bedre oversikt og kontroll i den inngående fakturaprosessen. Konsernet har siden den gang jobbet kontinuerlig med videreutvikling både i forhold til funksjonalitet, flere moduler og utrulling til land de har selskaper i. Kavli benytter blant annet PO Match med linjetolking via eye-share Capture, samt tilleggsmodulene Tolldeklarasjon og Diversebilag integrert med M3.
Kavli jobber systematisk og er proaktive med å ta i bruk de funksjonene som finnes i vår løsning, og gir seg ikke før alt fungerer som det skal. I en bransje hvor marginer er avgjørende, reflekteres dette i deres grundige behandlig av inngående fakturaer og andre bilag, noe som også stiller høye krav til eye-share Workflow. Som kunde, tar Kavli kontinuerlig viktige skritt mot større effektivitet, og hjelper også Eye-share med å være proaktive for å imøtekomme deres spesifikke behov.